Tuesday, October 27, 2009

Dalam Masa 2-3 Hari

banyak insiden terjadi sepanjang 2-3 hari ni. antaranya:

ahad: 25/10
dengan gembiranya aku teman nad p tgk lee min ho kat sg wang plaza. tu la 1st time aku jejak mall tu. tu la 1st time aku naik monorail. tu la 1st time aku besesak-sesak sampai sakit badan n ponteng class on the next day. tu la 1st time aku berdiri for nearly 5 hours (bongok betul!)
semata2 nak tgk laki korea yang kelihatan pretty pada hari tu.
tapi yang tak best nyer orang2 yang meniaga kat situ x friendly sangat. lagi satu food dia memang aku was was nak makan kecuali kfc. huhu

selain tu aku sedih coz man u kalah 2-0 ngan liverpool. aku plan nak tgk match tu tp terlupa plak.

isnin
kat surat kabar heboh sal nik aziz mintak pas buat egm. so mula la puak2 umno bersuka ria coz pas yang slalu jer belagak kuat di ambang perpecahan seperti umno gak. dulu pas hepi umno bergolak sekarang rasakan la. korang nak politik cara islam tapi korang bersorak menyaksikan perpecahan. dari sudut ni PAS = UMNO. so cepat2 bertaubat. perpecahan akan memburukkan lg imej Islam. so plz fix it!

selasa
aku tekejut dengan berita jambatan gantung runtuh kat kuala Dipang. beberapa murid dipercayai lemas. inna lillahi wa inna ilaihi raji'un... ya allah ampunkan lah kami andai musibah ni berlaku atas dosa2 kami. dan kurniakanlah pahala bagi mangsa dan ahli2 kelurga mereka yang menghadapai bencana ini dengan tabah dan sabar. amin...

kat luar negara plak kes si karadzic the butcher gagal dapat tangguh perbicaraan dia kat ICC di the hague. mudah mudahan dia disabitkan dengan tuduhan yang dikenakan atas dia.

kat kuwait plak nak diwajibkan pemakaian hijab. ada yang sokong ada yang bantah. aku? aku sokong tapi make sure hikmah pemakaian hijab disebar luas dan difahami terlebih dahulu k.

No comments:

Post a Comment