Thursday, May 21, 2009

chef, legal advisor, tutor & baby sitter

ke empat- empat jawatan tersebut adalah pekerjaan aku sepanjang cuti ni may b... aku buat dengan rela hati nak serve family yg da banyak bekorban tuk aku... CHEF sejak aku balik rumah keje masak memasak serah pada aku mcm citer labu labi jer takde la sedap sangat masakan aku kadang2 telebih garam,gula,asam dsb... tp aku bersyukur mak slalu support aku! time masakan aku tak sedap beliau beri kritikan membina if kat hell's kitchen da lama kena maki hamun kut! LEGAL ADVISOR mentang2 la amek LLB kat iium famly aku x pernah jemu tanya tentang current issues esp krisis kat perak la... penat jugak nak terang ntah betul ntah tidak wallahu 'alam... sometimes aku bagi la few info penting sal undang2 kat malaysia boleh ni supaya mereka dapat berhati- hati... TUTOR memandangkan la ni time ujian pertengahan tahun aku dipertanggungjawabkan memantau dan membantu anak2 buah aku blajo... nak dijadikan cerita satu hari aku ajar ler anak buah aku ni multification ntah cane aku da telupa jalan kira tuk 4568 multiply 123 malu giler! kat diri sendiri kene refer kat textbook balik cib baek anak buah aku x prasan coz aku pandai cover... BABY SITTER tugas ni paling mencabar! nak basuh kencing berak anak2 buah aku suap makanan diorang... kalau diorang jenis food lover cam aku ok gak ini jenis food hater nampak nasik cam nampak antu! food yg tak bergizi cam eskrim, snack dsb x suruh pun diorang bantai yang baby tu pun tumpang makan skali sampai licin... pape pun aku anggap kerjaya ini sebagai praktikal mudah-mudahan bila ada anak sendiri nanti takla kekok sangat amin...

No comments:

Post a Comment