Friday, April 24, 2009

nuqaba' trainin camp 19-21/4/09 am i ready to change?

time aku trima pelawaan ustaz ismail tuk p camp ni niat aku 3 jer kut nak update info sal latest procedure halaqah alhamdulillah smua info tu da dpt upgrade nak pandang2 jeling2 laki handsome alhamdulillah aku enjoy nikmat tu nak enjoy coz da abes final alhamdulillah tercapai gak hajat tu... dan ada satu hikmah besar yang aku tak terfikir akn menjadi titik penting reformasi dalam hidup aku yang membuatkan aku terfikir tuk resign kerana dri yg serba serbi kurang... seblum p camp ni aku rasa aku da ok maksud aku ilmu agama yg aku ada n ibadat yg aku perform kira tahap B after balik dari camp ni aku rasa kosong rasa ilmu agama yang aku ada ibadah yg aku perform mcm gred E jer or cud be worse! aku rasa malu sangat rasa tak layak tuk jd naqibah naqibah lain smua bagus2 aku rasa malu nak begaul ngan diorang rasa macam tersisih sangat walaupun tidak disisihkan... smua bertitik tolak dari kejadian pada mlm terakhir ktorang kat camp tu tak perlu aku citer apa yg berlaku kesimpulannya andai kejadian tersebut ibarat kedatangan Izrail tuk mencabut nyawa aku bersediakah aku???!!!! bila aku sedar akan kekurangan tersebut aku bertekad aku perlu berubah aku pikir nak mula ngan perkara simple dulu tapi tak semudah yg aku sangkakan..... susah nyer nak tido awal tuk bangun solat subuh di awal waktu sebab da biasa tido kul 2-3 pg susah jugak nak stay up after subuh kerana pintu keberkatan terbuka luas time tu kerana da biasa tdo balik tak kira matahari da naik ke belum susah sgt nak tinggalkan music2 & movies/ series yang menghiburkan dan melalaikan supaya hati kembali jernih, putih susah benar nak mkn hanya ketika lapar dan berenti sebelum kenyang agar badan jadi ringan tuk melakukan ibadah benarlah sabda Rasulullah S.A.W. jihad melawan hawa nafsu tu jihad akbar!

No comments:

Post a Comment